Informatie EBC remschijven
 

EBC GD sport remschijven

EBC’s GD serie is te herkennen aan brede maanvormige groeven en waaiervormige spots. Vanaf 2014 worden alle GD schijven in de zwarte coating geleverd. Alle EBC remschijven zijn geproduceerd in het zusterbedrijf in Zuid-Engeland, en met precisie nabewerkt. Remschijven worden gemaakt uit een hoogwaardige "schijflegering", namelijk uit grijs ijzer en koper dat gegoten wordt uit onbewerkt zeer zuiver ijzer. Hierdoor wordt de warmtegeleiding en slijtweerstand verhoogd.

Alle EBC Premium remschijven zijn gegoten met een materiaalsterkte van 150 N/m2, met een strikt gecontroleerde oppervlaktehardheid die minder dan 20 HB mag variëren. Daarna worden ze met precisie bewerkt CNC met een oppervlaktetolerantie van minder dan 0.001 mm.

De unieke brede groeven trekken bij hevig remmen koele lucht naar het remblok. Op die manier daalt de remtemperatuur, terwijl het gas, vuil, stof en afval uit de contactzone met het remblok afgevoerd wordt. Het remmen in off-road condities (nat, modder of zand) verbetert, waardoor ze ook een goede keuze zijn voor 4x4 auto’s. De “spots” elimineren het risico op scheurtjes in de schijf, wat vaak voorkomt bij volledig geperforeerde remschijven.

Ultimax sport remschijven

Gegroefde Ultimax USR remschijven zijn door de kleine rechte groeven uiterst stil. Alle EBC remschijven zijn geproduceerd in het zusterbedrijf in Zuid-Engeland, en met precisie nabewerkt. Remschijven worden gemaakt uit een hoogwaardige "schijflegering", namelijk uit grijs ijzer en koper dat gegoten wordt uit onbewerkt zeer zuiver ijzer. Hierdoor wordt de warmtegeleiding en slijtweerstand verhoogd.

Alle EBC Premium remschijven zijn gegoten met een materiaalsterkte van 150 N/m2, met een strikt gecontroleerde oppervlaktehardheid die minder dan 20 HB mag variëren. Daarna worden ze met precisie bewerkt CNC met een oppervlaktetolerantie van minder dan 0.001 mm.

De Ultimax sport remschijf heeft vele nauwe groeven en door de progressieve hoek van de groeven ontstaat een stille sport remschijf. Groot voordeel is ook dat de remblokken gelijkmatig en parallel slijten. Dit in tegenstelling tot geperforeerde remschijven, waar opstaande randen kunnen ontstaan.
BLADE high carbon remschijven

Hierbij wordt gebruik
gemaakt van "high carbon" staal, wat thermisch stabieler is dan het normaal gebruikte gietstaal.
 
De grafieten "flakes" in deze staalsoort dempen vibraties, waardoor en minder trillingen en remgeluiden ontstaan. Daarnaast geleiden deze "flakes" de warmte beter, en zorgen daarmee voor minder kans op
kromtrekken van de remschijf.
 
De V-groef zorgt voor de snelste afvoer van remstof en water vanuit het "hot spot" middelste gedeelte van de remschijf. Als de groef weggesleten is, is het ook tijd om de remschijven te vervangen.
EBC Brakes produceert de gegroefde remschijven in verschillende coatingen. Vanaf 2023 wordt de grijze GEN-3 coating toegepast.


Geklonken 2-delige remschijven voor BMW

EBC Brakes heeft heeft 2-delige remschijven voor BMW in het leveringsprogramma opgenomen. Deze zijn geproduceerd naar exacte OE specificaties, en hebben een aluminium naaf en stalen rotordeel.

Leverbaar in standaard OE, M-Perfomance stijl gegroefde versie of in EBC gegroefde USR versie.






 




M-Performance stijl

 


USR gegroefd
 

High performance 2-delige "floating" remschijven

Deze schijven zijn de top op remmengebied. De eigenschappen op een rijtje:

- G3500 staal: hoogste kwailteitsgraad
- voorzien van 48 "curved vanes" (gebogen vanen tussen de schijfhelften)
- honderden uren getest op het circuit
- zwart geanodiseerde naven van "vliegtuig aluminium"
- RVS bobbins voor volledig floating eigenschappen van de schijf
- lager gewicht t.o.v. originele schijven
- geproduceerd in de EBC fabrieken in Northampton

Meer info hier.

Afgebeeld is een 390 x 33 mm remschijf voor een Nissan GTR

 

















 
Klik hier voor EBC remdelen voor uw auto.