Informatie EBC remblokken
 

 
Ultimax 2 - R90 goedgekeurde standaard remblokken

De Ultimax2 remblokken worden toegepast als vervangingsremblokken. Voorzien van "brake in" coating voor een korte inremperiode. Millieuvriendelijk voeringsmateriaal zonder asbest of andere schadelijke stoffen. Goede remkracht vanaf lage schijf- / bloktemperaturen.

 

Greenstuff - 2000 Serie - Premium remblokken voor sportieve bestuurders

Premium remblokken voor sportieve auto's tot 1200 kg / 200 pk. Ontworpen voor sportief straatgebruik met betere stopkracht tot 600°C, met een nominale wrijvingscoëfficiënt van 0,55. EBC Greenstuff heeft een goede “bite”, zelfs als de remblokken nog koud zijn. Hierdoor geeft Greenstuff de bestuurder al vertrouwen wanneer het de rempedaal voor de eerste keer ingetrapt wordt. De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt.

Een remblok zonder remstofproductie bestaat niet. De aard van het remsysteem vereist dat er remstof gegenereerd wordt; hierdoor ontstaat er geen trilling in de remschijf (shimmy-effect). De EBC Greenstuff remblokken genereren minder stof, en houden zodoende uw lichtmetalen velgen schoner. Ook is deze remstof minder agressief, waardoor het makkelijker te verwijderen is
Redstuff Ceramic - 3000 serie - Voor snelle en getunede auto’s

De EBC Redstuff "Superstreet" formule is ontworpen voor auto's boven 1200 kg / 200 pk en voor bestuurders met een sportieve rijstijl. Het remblokmateriaal bestaat uit Kevlar®-vezels met keramische deeltjes. Hierdoor heeft het een langere levensduur, het remt beter en is stiller. Tests hebben uitgewezen dat auto’s met een snelheid van 160 km/h met Redstuff remblokken 13 meter eerder stoppen dan auto's met OEM (originele) remblokken.

De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt. De nominale wrijvingscoëfficiënt van Redstuff is 0,5, met ongeveer 50% stofvermindering t.o.v. originele remblokken.

Yellowstuff - 4000 "R" serie – heavy duty en race gebruik 

Deze remblokken zijn ontworpen voor race en rally toepassingen, maar zijn ook perfect veilig bij gebruik in het wegverkeer, vanwege de goede “bite” bij lage rembloktemperaturen. Toepasbaar op auto’s boven 1250 kg / 200 pk.

De nieuwe Yellowstuff samenstelling heeft een goede levensduur, en zet een nieuwe trend neer qua race-type remblokken die kunnen gebruikt worden in het dagelijks verkeer. Yellowstuff remblokken zijn al bij talloze race- en rallykampioenschappen gebruikt en zijn een mijlpaal in de ontwikkeling van remblokmateriaal. De nominale wrijvingscoëfficiënt bedraagt 0,5 zonder dat er remschijfbeschadiging optreedt. Yellowstuff genereert een gelijkwaardige hoeveelheid remstof als originele remblokken.
 
 
Klik hier voor EBC remdelen voor uw auto.
EBC Brakes introduceert een nieuwe samenstelling van het Bluestuff race / ralley remblok: NDX Formula. Ontworpen voor circuitgebruik en daardoor na enkele remacties al ingeremd. Bij hogere temperaturen blijft het remsysteem goed doseerbaar.
 
EBC NDX Bluestuff is niet agressief voor remschijven, en heeft weinig opwarmtijd nodig.
Orangestuff is de een na laatste toevoeging aan het programma EBC Brakes remblokken. De semi-metallic samenstelling is de zwaarste die EBC Brakes te bieden heeft. Agressiever dan de Bluestuff en daardoor geschikt voor circuitgebruik in diverse toepassingen. Vraag ons naar de mogelijkheden en klik op de contact button.

Klik hier voor meer informatie (Engels).

 
De race-afdeling bij EBC Bakes heeft de RP-1 en RP-X circuitremblokken ontwikkeld. Getest op het circuit en blijvend hoge frictie tot de hoogste temperaturen. RP-1 rond 45 mu en RP-X rond 55 mu frictiewaarde. Voorzien van het NRS "hook" systeem en RVS backplates.

Meer informatie vindt u hier.
De nieuwste ontwikkeling bij EBC Bakes betreft gesinterde SR circuitremblokken. Full race en hoge frictie bij extreem hoge temperaturen. Metaal poeder wordt onder hoge druk en temperatuur tot de voering van het remblok geperst. De levensduur is 3 tot 5 keer zo lang als een semi-metallic remblok.
 
EBC maakt gebruik van “transfer film technology, waardoor de slijtage van de remschijf sterk verminderd wordt. De SR remblokken hebben hierdoor de laagste kosten per afgelegde race kilometer.

Mail ons om deze remblokken gratis te testen ! 

Meer informatie vindt u hier.