BMW M5 E39 (2)

 

 

Vervolg van de BMW M5 E39 opbouw.

De originele katalysatoren en middendemper zijn verwijderd en vervangen door dit Supersprint uitlaatsysteem met X-pipe.

Supersprint einddempers met 90 mm eindstukken. In het midden is de originele accubak verwijderd, hier wordt nog een diffusor geplaatst.

Klik hier voor een video van een M5 E39 op de Supersprint rollenbank, en hier voor het vermogensdiagram.

Achterwielophanging met Spax schokdemper en Cobra veer. De metaal omvlochten remslang is van Goodridge.

Ook achter moet er een stukje scherm uitgerold worden.

Carbon diffusor

Carbon motorkap

Met bestickering; bijna klaar voor het circuit.

Klik hier voor een voorproefje van het geluid van de V8.

Wijzigingen onder de kap: geen ABS module, geen luchtmassameters (wel grijze regenpijp ...), Pipercross Venom luchtfilters en aluminium camberplaten.

Aanpassingen aan het interieur: o.a. stoel, gordels, stuur, remverdeler, brandblusser en rolkooi (gelast door Erwin). Stoel en gordels aan de passagierskant komen nog. Bedieningspanelen voor navigatie, radio e.d. zijn verdwenen, die van de verwarming is naar boven verplaatst.


Woensdag 18 mei 2011: de eerste meters op Zandvoort ! De M5 stuurt, schakelt en remt zoals 't hoort. Helaas kon de koppeling het geweld niet aan. Na 20 minuten lag deze er uit. Al met al een positief begin; dit smaakt naar meer !


BMW coupe uit 1973 van Marcel Teunissen. Na een aanvaring met een 3-serie was er weinig van de linker voorzijde meer over. Spijtig !

 

 
Foto gemaakt door Matthijs (aktief op www.driving-fun.com) op het TT circuit Assen.